Menjador



El servei de menjador és un servei voluntari i no obligatori, un espai educatiu i d’aprenentatge. S’inicia el primer dia de curs. 

La gestió i coordinació la condueix l’AFA juntament amb l’equip directiu de l’escola i l' empresa 7 i tria.

CONCEPTE

PREUS
  (a) Quota mensual fixa

6,48€ x dia lectiu
(b) Quota esporàdica
( diària)
7,14







         
(a) Alumnes que fan ús del servei des del primer a l’últim dia de curs.

L’import mensual resulta de multiplicar els dies lectius d’ aquest mes per 6,48 €.
En el cas de les quotes fixes, es descomptarà 2,60 euros de la quota de menjador en cas d'absència, sempre que s'avisi abans de les 10h al telèfon 617.426.756

             (b) Alumnes que fan ús del servei esporàdicament, preu dia.

El tiquet es pot adquirir al Banc Sabadell amb el codi 4122.
També podeu fer el pagament al compte bancari següent: ES52 0081 0076 3200 0145 4753 
o al Banc BBVA: ES69 0182 5424 5102 0157 2736
 
ÉS MOLT IMPORTANT QUE FEU ARRIBAR EL TIQUET A LA COORDINADORA DE MENJADOR (ASUN ) A TRAVÉS DE WHATSAPP FENT UNA FOTO.

El telèfon de contacte del servei de menjador es 617.426.756 en horari d’ atenció de 9:00h a 10:00h.


TOTES LES ALTES I BAIXES  ES REALITZARAN ONLINE A TRAVÉS DE LA PÀGINA DE 7ITRIA


NOTA IMPORTANT!!!!

En cas d’impagament (punt 7) o retorn de rebut es deixarà de fer ús del menjador a partir del dia següent del mateix.




NORMATIVA DE MENJADOR

1.- Objecte de la prestació del servei

L’AFA de l’Escola és l’encarregada de dur a terme (prèvia aprovació per part del Consell Escolar) el servei de menjador del centre i alhora l’òrgan que ha de resoldre davant de tots els pagaments que s’hagin de satisfer a l’empresa que presti el servei de menjador; per tant i de forma inherent, també és l’encarregada de realitzar els cobraments als alumnes del centre, per poder prestar aquest servei de forma correcta.
Tanmateix aquest fet comporta un seguit d’àmbits administratius que s’han de respectar per part de tots els alumnes que vulguin gaudir d’aquest servei.

2.- Cost del funcionament

Tots els alumnes que vulguin la prestació d’aquest servei hauran de fer front als diversos pagaments mensuals establerts i aprovats per la Junta de l’AFA i la comissió de menjador, en funció del cost del mateix.

3.- Tipus del servei

Per poder fer servir el servei de menjador, hi haurà dos tipus de participants, els participants fixes i els participants esporàdics. S’entén per participant fix, aquell que ho fa de forma contínua i durant tot el curs, i s’entén per participant esporàdic, aquell que ho fa qualsevol dia del curs i no de forma contínua.

4.- Uniformitat i informació

Tots el alumnes de P3 fins a 3r, hauran de portar una bata tan sols per l’espai de dinar. A P3 cal també un llençol per a l’estona de descans i també una tovallola.
Es lliuraran tres informes, un per trimestre. A més, el curs de P3 disposarà d’un informe complert diari.


5.- Tipologies dels menús

El full del menú es facilitarà trimestralment als alumnes fixes. Per als esporàdics hi figurarà un a cada taulell d’anuncis.
Es tindran en compte les possibles dietes necessàries per a aquells alumnes que per raons de salut o prescripció facultativa no puguin menjar el menú establert.
Els dies d’excursió el dinar serà de pícnic.

6.- Altes i baixes

Per poder fer ús d’aquest servei, les famílies hauran de portar degudament emplenat el full d’inscripció amb tota la informació i dades bancàries.
Tots els alumnes que siguin fixes, i que per un o un altre motiu es donin de baixa en el decurs del curs, no podran tornar a donar-se d’alta con a fix; si volen fer-ne ús del servei, ho hauran de fer com esporàdics.
En el cas de dur a terme la baixa del servei, s’haurà de comunicar prèviament i omplir el document a tal efecte.
Aquell alumne que vulgui donar-se de baixa, haurà de tenir present que haurà de fer front a la resta del cost del servei de monitoratge fins a final del mes en curs. Si ho fa en el mes de maig també haurà de fer efectiu el mes de juny.


7.- Pagaments del servei

El cobrament dels rebuts es realitzaran entre els dies 8 i 10 de cada mes, exceptuant el del mes de setembre que es passarà entre el 20-25.
Qualsevol alumne que hagi retornat un rebut, no podrà fer-ne ús del servei al mes següent. Si més no podrà abonar la quantitat corresponent (s’haurà d’afegir el cost de la devolució aplicat per el Banc de Sabadell que és de 4,10 €) retornada, abans de la finalització del mes en curs, i podrà tornar a fer ús del servei. Tret del mes de maig, en el qual no es permetrà a cap alumne mantenir el servei de menjador si no està al corrent dels pagaments abans del dia 15.
Qualsevol alumne que es quedi al menjador sense autorització corresponent es regirà pel protocol del centre.
Tots els alumnes fixes que no puguin quedar-se a dinar per qualsevol motiu i/o raó hauran de comunicar-ho a la coordinadora a través del telèfon 617.426.756 abans de les 10h. D’aquesta forma tindran dret al retornament de la part proporcional del menú.






1. QUI SOM

7 i TRIA és una empresa de serveis, experimentada en l’organització i en la gestió de menjadors escolars, que ofereix un servei integral durant el temps del migdia, garantint per una part una actuació educativa envers la socialització i el lleure i, per l’altra, una alimentació sana i equilibrada. Treballem amb els equips de monitors d’escola per oferir als vostres fills un servei de migdia de qualitat, garantint la sensibilitat que dóna l’atenció individualitzada i aprofitant el fet grupal com una eina fonamental per treballar els hàbits que ens proposem. Volem fer-vos cinc cèntims de la nostra intencionalitat educativa

2. INTERVENCIÓ PEDAGÒGICA

Entenem que tota activitat duta a terme dins l’escola ha d’incloure una intencionalitat pedagògica i se n’ha de treure un rendiment educatiu. Per tant, creiem important que el Projecte del temps de migdia inclogui una part d’aprenentatge pròpia de l’alimentació i una altra part pròpia de l’activitat educativa de lleure. 
Els monitors/es no es plantegen una tasca únicament de vigilància, sinó també educativa. L’estona de menjador possibilita treballar els aspectes  propis de l’hora de dinar i també aprendre a gaudir del temps lliure a través de l’organització del joc i d’aspectes creatius que desenvolupin l’autonomia personal. El Projecte del temps de migdia és una continuïtat del Projecte educatiu de l’escola, el qual es té en compte a l’hora de programar els objectius. 
A part de garantir una l’alimentació adequada, el servei de menjador escolar té com a objectiu principal potenciar que els nen i nenes que en fan ús adquireixin uns bons hàbits tant higiènics com de convivència, d’alimentació i de lleure. Partint d’aquest punt, dividim la intervenció del servei en dos vessants:

● El servei d’educació en el temps de lleure  
● El servei d’alimentació

 Per tal que aquest espai educatiu sigui un moment d’enriquiment personal, de relació i de convivència, cal marcar unes normes i uns  objectius a complir per tot l’equip de monitors/es.
L’assoliment d’aquests objectius també garantirà que l’espai del menjador mantingui una línia educativa complementària amb l’escola. Per poder aconseguir els objectius programats, us suggerim que comenteu amb els vostres fills la normativa i les activitats que us exposem en aquest quadern.

Dins d’aquest peculiar espai abordem aquestes àrees d’intervenció:
 
L’ÀREA  DE NUTRICIÓ I DIETÈTICA: Alimentació. 

 Objectius
● Donar a conèixer als infants quins són els hàbits alimentaris que volem treballar. 
● Ajudar els infants a entendre per què aquests hàbits que els mostrem són els correctes. 
● Organitzar activitats que facilitin la interiorització d’aquests hàbits. 
● Donar a conèixer als infants la classificació d’aliments segons diferents criteris.

L’ÀREA DE SOCIALITZACIÓ: L’adquisició d’hàbits, valors i normes. 

Objectius: 
● Establir pautes per relacionar-se de forma correcta dins el menjador. 
● Potenciar el respecte en els espais de joc i lleure. 
● Valorar la col·laboració entre els alumnes. 
● Transmetre el respecte per l’entorn. 
● Justificar per què cal respectar l’entorn i els altres.
● Programar activitats per treballar els hàbits socials.

L’ÀREA DE LLEURE I OCI: Jocs i activitats

Objectius:  
● Programar activitats que ajudin els infants a enriquir el seu temps lliure.
● Potenciar la creativitat dels infants.  
● Fomentar el respecte envers el material i l’entorn. 

En base a aquestes àrees i objectius realitzarem la nostra intervenció educativa utilitzant com a eina de treball el projecte següent.

3. REGLAMENT I NORMATIVA DEL SERVEI

S’estableixen unes normes de funcionament perquè els drets de tothom siguin respectats. Tothom ha de conèixer aquestes normes, s’han de recordar de forma constant i s’ha de vetllar pel seu compliment, se n’ha de saber el perquè d’elles i els seus mecanismes de compliment, així com l’aplicació de les possibles sancions.

Les normes que cal respectar i seguir són les següents:

● Els alumnes que facin ús del servei del menjador tindran els mateixos drets i deures que són d’aplicació en tot l’horari lectiu del centre (Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació). Cal observar un comportament respectuós i de convivència amb els companys, amb els monitors/es i amb el personal de servei. Està prohibit llençar qualsevol objecte, barallar-se, insultar-se i proferir males paraules, així com qualsevol comportament que atempti les normes socials de convivència més elementals. 
● Els alumnes no poden sortir del recinte escolar sense justificació per part dels pares o tutors. 
● Durant l’estona de menjador no es pot estar a les aules o passadissos, si no és amb permís dels monitors/res. 
● Els alumnes no poden entrar a la cuina sota cap concepte, per raons de seguretat i higiene.
 ● S’han de respectar en tot moment les indicacions dels monitors/es. 
● Cal observar en tot moment un comportament cívic i respectar les bones maneres. 
● Si es malmet algun material o espai de forma intencionada o transgredint la seva forma d’utilització, el nen/a haurà de realitzar alguna feina de compensació de caire comunitari, que serà especificada pel monitor/a o pel coordinador/a del servei. 
● El menjador no es fa responsable dels objectes de valor que puguin dur els nens i nenes (joies, diners, joguines ...) 
● No es poden dur mòbils ni aparells de música, jocs electrònics… 
● No es poden menjar llaminadures. 
● Els nens/es disposaran d’un temps per menjar, un temps de lleure i un temps d’activitat dirigida. 
● Quan el monitor/a ho indiqui podran sortir cap al pati per fer l’activitat del dia. 
● Excepte en els casos de força major i amb el certificat mèdic corresponent, cada nen/a ha de menjar la ració i el menú establert. 
● En cas d’al·lèrgia i/o intolerància a determinats aliments, caldrà notificar-ho abans que el nen/a es quedi a dinar al servei de menjador, el qual valorarà la viabilitat de l’assistència d’aquest alumne. S’aplicarà sempre el protocol d’al·lèrgies establert per l’empresa. 
● Per administrar qualsevol medicament s’aplicarà la mateixa normativa de l’escola.  

En cas de produir-se un conflicte es canalitzarà de la manera i ordre següents:

a) En cas d’incidència, es parlarà amb el nen/a sobre el fet. Si el monitor/a i el coordinador/a considera que la incidència ha estat greu, es notificarà al tutor/a i es comunicarà als pares a través d’una nota d’incidència que caldrà tornar signada.

b) En cas que persisteixi la conducta, es podrà convocar els pares o tutors/es per parlar amb ells.

c) En cas de reincidència i després d’haver acumulat tres incidències greus, es notificarà el cas a la direcció del centre, i es valorarà la mesura adient que cal prendre en cada circumstància.

d) Davant d’actituds conflictives reiterades i després de valorar la gravetat dels fets, la Comissió de menjador analitzarà i avaluarà el cas, prenent les mesures pertinents per tal de corregir la conducta i, si s’escau i així es considera oportú, excloure el nen/a del servei de menjador durant un temps o bé definitivament.